منهاج البدعه الامویه

سایتی متفاوت و قوی جهت دفاع از اهل بیت در مقابل نواصب

منهاج البدعه الامویه

سایتی متفاوت و قوی جهت دفاع از اهل بیت در مقابل نواصب

منهاج البدعه الامویه

سلام علیکم

ان شا الله به حول قوه الهی و به مدد مولایمان سیدنا علی بن ابی طالب، صاعقه های سنگینی در این سایت بر رئوس وهابیت خواهیم زد

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی

جاهل بودن عایشه

پنجشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۳۷ ق.ظ


شبهه:
بعد از اینکه تهمت و فحاشی آنها به همسر رسول خدا را انجام دادند،این بار تهمتی دیگر اضافه کردند و از سخن عایشه گفته است:  «فمن سفهى وحداثه سنى»  چنین حکم کرده اند. عایشه جاهل است و شما دینتان را از جاهل می گیرید!
در روایت چنین آمده است: «سمعت عائشة تقول : مات رسول الله (صلى الله علیه و سلم) بین سحری ونحری وفی بیتی لم أظلم فیه أحدا فمن سفهی وحداثة سنی أن رسول الله (صلى الله علیه و سلم) قبض وهو فی حجری ثم وضعت رأسه على وسادة وقمت ألتدم مع النساء وأضرب وجهی »
شنیدم عایشه می گفت: رسول خدا (صلی الله علیه وسلم) وفات کرد سرش بر روی شانه و سینه من بود و در خانه من بود و به خاطر نادانی‌ام و کم سن و سال بودنم ‌آن‌گاه که وفات کرد  همراه زنان گریه کردیم و من بر صورتم زدم.
اینکه ام المومنین عایشه در حین وفات رسول خدا شیون کرده و بر صورتش زده و خود نیز اعتراف می‌کند که کارش اشتباه بوده و از آن پشیمان بوده و برای خویش عذر می‌آورد که کم سن و سال و به آن قضیه واحکامش جاهل بوده است، کافی است برای همه و جای مناقشه نیست و کسی نمی تواند ایشان را سرزنش نماید. اما اینکه رافضی می خواهد از این مساله ثابت کند که عایشه جاهل مطلق است ، واقعا خودش جاهل مطلق است. چراکه از این روایت چنین برداشتی نمی شود.
اما همان‌طور که گفتم «کما تدین تدان»، هرطور رفتار کنی با همان شیوه با تو رفتار خواهد شد.
حال بنگریم و ببینیم بنابر انصاف و فرمولی که شیعه قرار داده است امامانشان نیز جاهل اند؟
در روایات و کتب شیعه آمده که علی بن ابی طالب حکم مذی را نمی دانست و از رسول خدا نیز شرم می کرد بپرسد و مدت طولانیی با آب مذی اش درگیر بود و هربار مجبور بود غسل بگیرد و از این کار به تنگنا آمده بود تا اینکه به او گفته شد که تنها آن محل را بشورد کافی است.
 سألت الرضا (علیه السلام) عن المذی؟ فأمرنی بالوضوء منه، ثم أعدت علیه فی سنة أخرى، فأمرنی بالوضوء منه، وقال: إن علیا (علیه السلام) أمر المقداد بن الأسود أن یسأل النبی (صلى الله علیه وآله) واستحیى أن یسأله، فقال: فیه الوضوء.
التهذیب 1: 18|42، والاستبصار 1: 92|295. کتاب وسائل الشیعة ج 1 ص 281 ـ 300.
آیا معصوم جاهل است؟ یا امام رضا دروغگو؟
در روایتی آورده اند معصومشان بدون داشتن طهارت نماز ظهر را با مردم خوانده اند و سپس منادی فرستاده که ندا بدهد امیر مومنان بدون طهارت نماز خوانده ،پس نمازتان را اعاده کنید!
10940-[9] وبإسناده عن علی بن الحکم ، عن عبد الرحمن العرزمی ، (عن أبیه)(1) ، عن أبی عبدالله (علیه السلام) قال :صلى علی(علیه السلام) بالناس على غیر طهر وکانت الظهر ثم دخل ، فخرج منادیه ، أن أمیر المؤمنین(علیه السلام) صلى على غیر طهر فأعیدوا فلیبلغ الشاهد الغائب .
(1) لیس فی الاستبصار .
ـ التهذیب 3 : 40 | 140 ، والاستبصار 1 : 433 | 1671.
کتاب وسائل الشیعة ج8 ص352 ـ ص 376.
اگر نمی دانست که بدنش کثیف بوده و بعد از برگشتن از نماز و نگاه کردن به خودش متوجه شده است، پس عصمت ویران شد.
اگر می دانست که طهارت ندارد و با این وضعیت نماز خوانده پس نتیجه آن بد تر خواهد بود...
پاسخ:
وهابیون بعد از پاسخ های طوفانی ما در مورد فحش پیامبرشان به عایشه و اثبات جهنمی بودن عمر و عایشه از منظر خودشان مجبور شدند زاویه بحث را عوض کنند. چون دیگر مادرشان عایشه راهی و جایی برای دفاع نداشت. دیگر توان دفاع در خود ندیده و بحث را منحرف کردند. اما برویم ردیه مباحث انها:
اینکه گفتید عایشه جوان بوده گفته من جاهل هستم و فلان و بهمان را ما قبلا پاسخ دادیم. اما ردیه ای از شما ندیدیم. ولیکن اینکه برای بار چندم عایشه را جاهل می خوانید از شما ممنون هستم که اقرار به جهالت و نادانی عایشه دارید.اما اینکه عایشه سنش کم بوده نمی دانم منظور شما از کمبود سنش چیست؟ عایشه در هنگام شهادت رسول الله سنش بین 27 تا 30 بوده است و به قول شما جماعت وهابی شاگرد مکتب رسول الله بوده است. خوب وقتی کسی در این سنی که از حدود بلوغ فکری هم گذشته و به پختگی رسیده است و به قول شما شاگردی مکتب رسول الله را کرده ،باز هم جاهل باشد ایا می توان فهم و فقاهت او را و علم او را شرط پیروی دانست؟ کسی که اینقدر جاهل بوده در حالی که به سن بلوغ فکری هم رسیده و اصلا اشنایی با سند نداشته، با فقه نداشته را چطوری می توان تبعیت کرد؟ اما اگر شما می گوید عایشه سنش کم بوده و نادان بوده و بگویم اشکالی بر او نیست و حرجی نیست. زیرا بچه بوده و نادان.ما با ازواج رسول الله و همسران انصار چه کنیم که انها هم همین کار ها را کردند؟ ایا انها هم نفهمیدند؟ شما می گوید عایشه از کار خود توبه کرده اگر توبه کرده چگونه نوحه سرایی برای پدرش کرده است؟ و ثانیا توبه او را از کجا اورده اید شما در حالی که باز هم این عزاداری های او ادامه داشته است؟
اما گفت که شیعه هم طبق فرمول خودش قائل به جهل ائمه است. خوب ببینیم ایا عدم دفاع از جهالت عایشه باعث شده شما اینقدر دچار استرس بشوید و تفقه در کلام نکنید یا اینکه مشکل در جایی دیگر از شماست که ان هم بی سوادی شماست!
اولا- اینکه روایتی که شما در مورد مذی اورده اید،سازنده اصلی این خبر شما جماعت وهابی بوده اید. فلذا از باب متعارضات نزد ما ارزشی ندارد.
ثانیا. این خبر اصلا جهل ائمه را ثابت نمی کند.زیرا اهل بیت که مانند عایشه نیستند از خودشان فتوا دهند. مانند عمر که نیستند از خودشان فتوا دهند. بلکه انها تابع رسول الله هستند. همان‌طور که امام صادق (علیه السلام) فرمودند:
عن قتیبة قال سأل رجل ابا عبد الله (ع) عن مسألة فاجابه فیها فقال الرجل ارأیت ان کان کذا کذا ما یکون القول فیها فقال له : مه ما اجبتک فیه من شیء فهو عن رسول الله (ص) لسنا من ا رأیت فی شیء.
امام صادق (ع) به شخصی که پرسید چگونه جواب می دهید؟ فرمود: «هر پاسخی که به تو می دهم از رسول خدا (ص) است.»
کلینی ، کافی ، ج 1 ، ص 58.
پس ائمه شیعه بر خلاف خلفای شما و عایشه به قول شما جاهل که نیستند از خودشان فتوا دهند. لذا انها تابع رسول الله هستند و رسول الله هم تابع وحی. در نتیجه اهل بیت دین جدیدی نیاورده اند که از خودشان فتوا دهند .انها تابع رسول الله هستند و رسول الله طبق قران بما انزل الله است. تابع وحی است. در نتیجه نه تنها  جهل اهل بیت را ثابت نمی کند بلکه اوج ایمان و تقوی انها و کفر عایشه را ثابت می کند. زیرا قران می فرماید کسانی که ایمان اوردند افرادی هستند که تابع رسول الله باشند. «اطیعوا الرسول» و اهل بیت با توجه به اینکه در اوج ایمان و تقوی بودند،به رسول الله مراجعه می کردند. فلذا عایشه و امثال عایشه که خلاف سنت عمل می‌کردند نشان از جهل انهاست و کفرشان به خاطر عدم متابعت از اهل بیت.
نکته بعدی اینجاست به اقرار شما و عایشه، او شخصی است جاهل و نادان.ایا اهل بیت تصریح به جهل خود کرده اند که شما اهل بیت را با نادان و سفیهی چون عایشه قیاس می کنید؟
نکته بعدی اینجاست اگر اخذ و پرسش احکام به معنای جهل است، ایا پیامبر شما هم جاهل بوده که شریعت و احکام را از خدا مطالبه می‌کرده؟ زیرا مولا علی (ع) که نمی‌توانسته از خود حکم صادرکند. لذا باید در انتظار صدور ان می بوده و باید به استاد خود یعنی رسول الله رجوع می‌کرده. پس جهل را ثابت نمی کند.
مطلب بعدی اینجاست عایشه اقرار دارد که به خاطر عملش که خلاف دین است ،جاهل بوده. ایا اهل بیت در جایی فرموده اند ما به خاطر پرسش جاهل بودیم؟
فرمودید اهل بیت با خود درگیر بودند که با این حکم چه کنند، خوب این درگیری را از کجا اوردید؟ از جیب ابوهریره؟فرمودید اهل بیت بدنشان تمیز نبوده و با همان حال نماز می خواندند.شما فکر کرده اید اهل بیت مانند عایشه بودند که از مسائل خصوصی خود بگویند همان طور که عایشه می گفت!
در کتاب مسند احمد بن حنبل - چاپ دارلکتب العلمیه - جلد ۱۰ - صفحه ۱۱ - حدیث ۲۴۷۶۹ .
روایت است از عبد الله،روایت است از پدرش ، روایت است از محمد بن فضیل از اعمش از تمیم بن سلمه از عروه از عایشه ، گفت:رسول خدا در حال اعتکاف بودند و من به مسجد رفتم و موهای پیامبر را می شستم و من حائض بودم.
این عایشه بوده از اخبار حیض خود همیشه می گفته و عالم را خبر می کرده! اهل بیت که مثل عایشه نبودند که خبر از مسائل خود دهند.حال شما ازجزئی ترین مسائل چگونه خبر دارید؟ عایشه را با اهل بیت اشتباه نگرفته اید؟!
لذا آن کسی که کثیف بود و مدام در کثافات بود، او همان زن حائضی بود که مدام حیض می شد. لذا نامش را حمیرا گزاشتند یعنی زنی که همیشه حائض بوده است!
اما طبق اقرار علمای شما و روایات شما منی اهل بیت هم طاهر است.
و {الرجس}اسم یقع على الإثم وعلى العذاب وعلى النجاسات والنقائص ، فأذهب الله جمیع ذلک عن {أهل البیت}
رجس به گناه و عذاب و نجاسات و نقائص گفته می‌شود. پس خداوند همه اینها را از اهل بیت به دور نمود.
الکتاب : المحرر الوجیز-المؤلف : أبو محمد عبدالحق بن غالب بن عبدالرحمن ابن تمام بن عطیة المحاربی- ج 5 - ص 307.
اما در پایان این مفلس چون می داند استناد به روایت مذکور ضعیف است پیشاپیش اقرار می کند که اگر هم ان‌را تضعیف کنید بی فایده است.
بله بی فایده است برای شما زیرا ادعای شما باطل می شود.
اخرش هم اقرار کرد که خانه اش شیشه ای است، وقتی خانه تو شیشه ای است چطور ادعای حقانیت داری؟!

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۹/۱۶
  • ۶۱۸ نمایش
  • سید عباس سیدی

جاهل-بودن-عایشه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی