بری دانستن علمای اهل سنت از اعتقاد شیعیان به تحریف قرآن
علمای اهل سنت ، شیعه را از اعتقاد به تحریف بری می دانند.
شیخ محمد أبوزهره
القرآن بإجماع المسلمین هو حجة الإسلام الأولی و هو مصدر له ، و هو سجل شریعته ، و هو الذی یشتمل علی کلها و قد حفظه الله تعالی الی یوم الدین کما وعد سبحانه اذ قال : «انا نحن نزلنا الذکر و إنا له لحافظون» و إن إخواننا الامامیة علی اختلاف منازعهم یرونه کما یراه کل مؤمنین.
قران به اجماع مسلمین اولین حجت اسلام و مصدر اسلام است و شناسنامه شریعت اسلام است و خدا به حفظش وعده داده است و برادران امامیه هم به همین معتقد هستند.
الامام الصادق ، ص296.
دکتر محمد عبدالله دراز
و مهما یکن من أمر فإن هذا المصحف هو الوحید المتداول فی العالم الاسلامی ، بما فیه فرق الشیعة ، و منذ ثلاثة عشر قرناً من الزمان ، و نذکر هنا رأی الشیعة الامامیةـ أهم فرق الشیعة ـ
همین مصحف تنها مصحف متداول است و ان قول شیعه امامیه است.
مدخل إلی القرآن الکریم ، ص 39-40 .
شیخ رحمت الله الهندی الکیروانی
القرآن المجید عند جمهور علماء الشیعة الامامیة الاثنی عشریة محفوظ من التغییر و التبدیل، و من قال منهم بوقوع النقصان فیه، فقوله مردود غیر مقبول عندهم اظهار الحق .
قران مجید نزد همه علمای شیعه امامیه اثنی عشریه از تغییر و تبدیل محفوظ است و هر کس که نقصان در قران را قبول داشته باشد نظرش مردود و غیر مقبول،نزد شیعه است.
کتاب إظهار الحق ، ص 438-440.
اما در چاپ جدید عربستان صعودی تحریف انجام شده:
شیخ محمد الغزالی
سمعت من هؤلاء یقول فی مجلس علم : إنّ للشیعة قرآنا آخر یزید و ینقص عن قرآننا المعروف فقلت له : أین هذا القرآن ؟ و لماذا لم یطّلع الإنس و الجن علی نسخة منه خلال هذا الدهر الطویل ؟ لماذا یساق هذا الافتراء... و لماذا هذا الکتاب علی الناس و علی الوحی .
از بعضی از این وهابیها در یک مجلسی علمی شنیدم که میگفت : شیعیان یک قرآنی دارند، که نسبت به قرآنی که ما داریم برخی از آیات را ندارد و برخی از آیاتی هم دارند که ما نداریم . من به او گفتم : این قرآنی که میگوئید ، کجاست ؟ چطور قرآنی این چنینی در طول چهارده قرن نزد شیعه است. ولی نه انسانی و نه جنّی
تا به حال بر این قرآن اطلاع پیدا نکرده است ؟ چرا این افتراء را در میان مردم پخش میکنی ؟ چرا چنین افترائی بر شیعه و بر وحی قرآن مطرح میکنی ؟
دفاع عن العقیدة و الشریعة ، ص 253 ، 264 ،طبع مصر ،عام، 1975، الطبعة الرابعة.
استاد محمد المدینی
و أما أن الامامیة یعتقدون نقص القرآن، فمعاذ الله . إنما هی روایات رویت فی کتبهم ، کما روی مثلها فی کتبنا و اهل التحقیق من الفریقین قد زیّفوها ، و بینوا بطلانها و لیس فی الشیعة الإمامیةأو الزیدیه من یعتقد ذلک کما أنه لیس فی السنة من یعتقده.
آیا شیعه معتقد به نقص قرآن است ؟ به خدا پناه میبریم ، معاذلله شیعه امامیه معتقد به نقص قران نیستندو هرچه نقل شده روایاتی است که در کتب آن ها صرفاً نقل شده روایاتی است که همانند آن در کتاب ما هم ذکر شده است. که و اهل تحقیق از شیعه و سنی این روایات را ردّ کردهاند و بطلان این روایات را ثابت کردهاند و کسی از شیعه و زیدیه را من نمیبینم که معتقد باشد این روایات جزو سنت پیغمبر است.
مجلة رسالة الاسلام، شماره 4، سال11، ص383_382 .
البهنساوی ، متفکران اخوان المسلمین
إنّ الشیعة الجعفریة الاثنی عشریة یرون کفر من حرّف القرآن الذی أجمعت علیه الأمة منذ صدر الاسلام ... و إنّ المصحف الموجود بین أهل السنة هو نفسه الموجود فی مساجد و بیوت الشیعة.
شیعه جعفریه اثنی عشری هرکس را که قرن را تحریف کند،کافر می دانند و مصحف موجود در مساجد و خانه های شیعه همان قران موجود بین اهل سنت می باشد.
السنة المفتری علیها ، ص60 .
مصطفی الرافعی
و القرآن الکریم هو الموجود الآن بأیدی الناس من غیر زیادة و لا نقصان . و ما ورد من أن الشیعة الامامیة یقولون بأن القرآن قد اعتراه النقص ... هذا الادّعاء أنکره مجموع علماء الشیعة الأعلام... . فالقرآن الکریم اذن هو
عصب الدولة الاسلامیة ، تتفق مذاهب أهل السنة مع مذهب الشیعة الامامیةعلی قداسته و وجوب الأخذ به . و هو نسخة موحدة لا تختلف فی حرف و لا رسم لدی السنة و الشیعة الامامیة فی مختلف دیارهم و أمصارهم
قران کریمی که الان بین مسلمین است، نه زیاد شده و نه کم شده. اینکه به شیعه نسبت اعتقاد به نقصان قران می دهند، مجموع علمای شیعه انکار کرده اند. پس قران کریم تنها نسخه قران است نه در حرف و نه در رسم هیچ اختلافی ندارد.
اسلامنا، ص75 .
دکتر علی عبدالواحد وافی
یعتقد الشیعة الجعفریةکما یعتقد أهل السنة، أن القرآن الکریم هو کلام الله (عز وجل) المنزل علی رسوله المنقول بالتواتر و المدوّن بین دفتی المصحف بسورةو آیاته المرتبة بتوقیف من الرسول (صلوات الله و سلامه علیه)، و أنه الجامع لأصول الاسلام عقائده و شرایعه و أخلاقه، و الخلاف بیننا و بینهم فی هذا الصدد یتمثل فی أمور شکلیة و جانبیة لا تمس النص القرآنی بزیادة و لانقص و لا تحریف و لاتبدیل، و لا تثریب علیهم فی اعتقادها.
عقیده شیعه همان عقیده اهل سنت است که این قرآن همان قرآن نازل شده بر پیغمبر است که بین دو جلد قرار داده شده اختلاف بین ما شکلی و جانبی است و بر سر تحریف قران از زیادی و نقص و تحریف و تبدیل نیست. و بر شیعه از ان جهت هیچ اشکالی وارد نیست.
بین الشیعة و أهل السنة، ص35.
و محمد باقر سجودی ،کارشناس وهابی شبکه ی ضاله ی کلمه!