منهاج البدعه الامویه

سایتی متفاوت و قوی جهت دفاع از اهل بیت در مقابل نواصب

منهاج البدعه الامویه

سایتی متفاوت و قوی جهت دفاع از اهل بیت در مقابل نواصب

منهاج البدعه الامویه

سلام علیکم

ان شا الله به حول قوه الهی و به مدد مولایمان سیدنا علی بن ابی طالب، صاعقه های سنگینی در این سایت بر رئوس وهابیت خواهیم زد

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی


ابن سعد متوفای 230هـ در کتاب الطبقات می‌نویسد: 
عن إبراهیم قال: قال عمر من أَسْتَخْلِفُ؟ لَوْ کَانَ أَبُو عُبَیْدَةَ بنُ الْجَرَّاحِ فَقَالَ لَهُ رَجُلٌ: یَا أَمِیرَ المُؤْمِنِینَ فَأَیْنَ أَنْتَ مِنْ عَبْدِ اللَّهِ بن عُمَرَ؟ فَقَالَ: قَاتَلَکَ اللَّهُ وَاللَّهِ مَا أَرَدْتَ اللَّهَ بِهَذَا أَسْتَخْلِفُ رَجُلاً لَیْسَ یُحْسِنُ یُطَلقُ امْرَأَتَهُ. 
الطبقات الکبرى، ج3، ص343، نشر: دار صادر بیروت. 
جامع الأحادیث للسیوطی، ج 13 ،ص 382. 
تاریخ الخلفاء للسیوطی، ج 1، ص 145، نشر: مطبعة السعادة – مصر. 
از ابراهیم نقل شده است که عمر گفت: من چه کسی را خلیفه کنم؟ اگر أبو عبیدة بن جراح بود، او را خلیفه می‌کردم. مردی به او گفت: ای امیر المومنین! چرا پسرت عبد الله را خلیفه نمی‌کنی؟ عمر گفت: خداوند تو را بکشد! (این چه حرفی است که می‌زنی؟!) به خدا قسم! خداوند را با این سخنت در نظر نگرفته‌ای. آیا مردی را خلیفه کنم که نمی‌تواند همسرش را طلاق بدهد؟! 
لو کان سالم حیا ما جعلتها شوری. 
اسد الغابه .
الوافی بالحیات .
الاستیعاب، ج 2 ،ص 568، بتحقیق: علی محمد البجاوی، 2، نشر: دار الجیل- بیروت. 
لو کان سالم حیا ما تخالجنی الشک فی تولیته علیکم أو فی تأمیره. 
اگر سالم زنده بود ،شک وتردیدی راجع به سر پرست (خلیفه) قرار دادن او بر شما در من پیدا نمی‌شد. 
تأویل مختلف الحدیث ص 115؛ المحصول للرازی ،ج 4 ،ص 322؛ 
لو أدرکت أبا عبیدة بن الجراح لولیته... ولو أدرکت معاذ بن جبل ثم ولیته... ولو أدرکت خالد بن الولید ثم ولیته. 
اگر ابا عبیده جراح زنده بود او را سرپرست (خلیفه) شما قرار میدادم.... اگر معاذ بن جبل و یا خالد بن ولید زنده بود او را سرپرست (خلیفه) شما قرار می‌دادم. 
عمر بن شبة النمیری البصری، تاریخ المدینة المنورة، ج2، ص61، ح1496 .
حال سوال ما از برادران این است که اگر عمر علاقه ای بی حد و حصر نسبت به مولا علی (ع) داشته است، چرا ایشان با توجه به اینکه زنده بوده است را به عنوان جانشین خود انتخاب نکرده است؟ تا جایی که اسم کسی را در کاندیداتورهای خود قرار می دهد به نام خالد بن ولید که پیغمبر (ص) در مورد این خالد فرموده است: 
اللهم إنی أَبْرَأُ إِلَیْکَ مِمَّا صَنَعَ خَالِدٌ . 
خدایا من از آن چه خالد انجام داده ، بیزاری می‌جویم . 
البخاری الجعفی ، محمد بن إسماعیل أبو عبدالله (متوفای256هـ) ، صحیح البخاری ، ج 3 ، ص 1157 و ج 4 ، ص 1577 ، ح4084  و ج 6 ، ص 2628 ، ح6766 ، تحقیق : د. مصطفى دیب البغا ، ناشر : دار ابن کثیر ، الیمامة - بیروت ، الطبعة : الثالثة ، 1407 - 1987  . 
حال چگونه می شود تمامی ان کسانی که پیغمبر از انها تبری جسته است، می شود جزو محبین در خانه عمر بن خطاب. اما کسی چون مولا علی (ع) که رسول الله در مورد ایشان فرمودند: «علی منا و انا من علی» و قران در ایه 61 سوره ال عمران مولا علی (ع) را نفس پیغمبر می داند و می فرماید «انفسنا و انفسکم»، اما عمر ایشان را درکاندیداتورهای خود نمی داند؟ 
ایا این غیر از بغض
و عداوت با مولا علی (ع) را می رساند؟ ایا این غیر از دشمنی با مولا علی (ع) است؟ ایا این غیر از کینه توزی با مولا علی(ع) است؟

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی