سیدخوئی (ره) وصحابه امام علی (ع)
متن از طرف وهابیت:
همچنین آقای خوئی از رجال شناسان بزرگ شیعه در ترجمه سوید بن غفله از اصحاب بزرگ حضرت علی می گوید:
قال الفضل : وهذا الخبر أصح مما رواه سلمة بن کهیل ، لان سلمة لم یدرک علیا (علیه السلام) ، وسوید قد أدرک علیا (علیه السلام) . لکن فی الفصول المختارة للسید المرتضى الصفحة ( 113 ) من الطبعة الثانیة ، ومن حکایات الشیخ ( المفید ) - دام عزه - قال : سئل الفضل بن شاذان عما روته الناصبة عن أمیر المؤمنین (علیه السلام) أنه قال : لا أوتی برجل یفضلنی على أبی بکر وعمر إلا جلدته جلد المفتری ، فقال إنما روى هذا الحدیث سوید ابن غفلة ، وقد أجمع أهل الآثار.
معجم الرجال خوئی ،جلد 9، ص 341.
حضرت علی فرموده هر کسی که من را بر ابوبکر و عمر افضل تر بداند حد افترا را بر او جاری می کنم.
پاسخ شیعه:
خوب ما سوال می کنیم جناب عمری، چرا شما بقیه مطالب سید خوئی را قیچی کردی؟ و نیاوردی؟ و دست به سنت اجدادت که تحریف و قیچی است زدی؟
دوستان با هم ادامه سخن سید خوئی را ببینیم که چه می گوید:
فقال: إنما روى هذا الحدیثسوید بن غفلة، وقد أجمع أهل الآثار على أنه کان کثیر الغلط(انتهى).
أقول: هذه روایة مرسلة لا یعتمد علیها، وکیف یصح ذلک وقد اعتمدالفضلبنفسه على روایةسویدکما عرفت.
این حدیث را سوید بن غفله روایت کرده است که اهل آثار اجماع دارند بر اینکه او در نقل حدیث بسیار خطا می کرده است. و من میگویم(نظر مرحوم خویی): این روایتی مرسل است که بر آن اعتماد نمی شود. و چطور می توان روایت سوید را صحیح دانست حال انکه او را شناخته ایم کیست.
نام کتاب : معجم رجال الحدیث ،نویسنده : السید أبوالقاسم الخوئی، جلد9 ، صفحه341 .
http://lib.eshia.ir/14036/9/341
خدا وکیلی خودتان خجالت نمی کشید رفتهاید به یک روایت ضعیف استناد کرده اید و انرا می خواهید علیه شیعه قائم کنید؟
اما شما تدلیسی در نقل کردید که باید بدانید در مذهب شما «التدلیس و اخو الکذب و التدلیس اشدا من الزنا» است.
تدلیس برادر دروغ و بدتر از زنا است، محبت کنید از کذاب بودن خودتان و زنای خودتان دفاع کنید.