عایشه جزء اهل بیت پیامبر (ص)
وهابی نادان میگوید عایشه جز اهل بیت پیامبر است بعد هم به ایات ذیل استناد می کند:
یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُل لِّأَزْوَاجِکَ.
یا نِسَاء النَّبِیِّ .
اتفاقا این ایات به ضرر شماست، زیرا می گوید ازواج رسول خدا همسران و زنان او هستند و نه اهل بیت او.
و همچنین به ایات ذیل هم استناد کرد:
َقَرْنَ فِی بُیُوتِکُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِیَّةِ الْأُولَى وَأَقِمْنَ الصَّلَاةَ وَآتِینَ الزَّکَاةَ وَأَطِعْنَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ«إنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَیُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیراً .»(33)
در ایه 33 احزاب از ضمیر کم استفاده شده ، شما به ایات دیگر قران هم مراجعه کنید خواهید دید در خیلی از جاها برای خانواده از ضمیر جمع مذکر استفاده شده؛ازجمله برای زن ابراهیم ایه 73 سوره هود . (قَالُوا أَتَعْجَبِینَ مِنْ أَمْرِ اللَّـهِ ۖ رَحْمَتُ اللَّـهِ وَبَرَکَاتُهُ عَلَیْکُمْ أَهْلَ الْبَیْتِ ۚ إِنَّهُ حَمِیدٌ مَّجِیدٌ) ومخاطب این آیه زن حضرت ابراهیم بوده ولی از ضمیر مذکر استفاده شده است.
اولا. ایه 33 سوره احزاب به اجماع علمای شما در شان اهل بیت است و اصلا ربطی به عایشه ندارد.
ثانیا. در مورد سوره ابراهیم گفتید مخاطب ایه زن ابراهیم است، در حالی که صیغه مذکر به کار برده است. این یعنی نهایت نادانی که نمیدانید برای زن باید صیغه مونث استفاده شود و نه مذکر!
بعد یک سری روایات از صحیح بخاری، از عایشه و دیگران اوردند که پیامبر به اینها گفته اهل بیت هستند، ببین جاهل تو که انتظار نداری من اباطیل بخاری را قبول کنم؟ حالا اینها هیچ، تو فکر کردی هر جا اسم اهل بیت امد یعنی همان معنای معنوی قرانی؟ در روایات شما با سند صحیح امده گربه هم از اهل بیت است! یعنی الان گربه هم شد جز اهل بیت شما؟
6007- السنور من أهل البیت و إنه من الطوافین أو الطوافات علیکم .
تخریج السیوطی.
(حم ) عن أبی قتادة .
تحقیق الألبانی.
(صحیح ) انظر حدیث رقم : 3694 فی صحیح الجامع .
صحیح وضعیف الجامع الصغیر ،ج 13 ،ص 379.
منظور از اهل بیت در روایات شما یعنی زنان از اهل خانه هستند و نه به معنای اهل بیت، و طبق نظر صحابی هم اصلا عایشه جز اهل بیت نیست.
فقلنا من أهل بیته نساؤه قال لا وایم الله إن المرأة تکون مع الرجل العصر من الدهر ثم یطلقها فترجع إلى أبیها وقومها أهل بیته أصله وعصبته الذین حرموا الصدقة بعده.
از زید بن ارقم پرسیدند: آیا زنان پیغمبر هم اهل بیت او هستند؟
گفت نه ـ به خدا قسم ـ زن تا مدتی از زمان با مرد است. بعد او را طلاق میدهد و به خانه پدرش رفته و جزو اهل بیت پدر محسوب می شود.
اهل بیت او اصل و جماعت او هستند که صدقه بر ایشان حرام است.
صحیح مسلم، ج 4 ،ص 1874 ،ح 2408.