منهاج البدعه الامویه

سایتی متفاوت و قوی جهت دفاع از اهل بیت در مقابل نواصب

منهاج البدعه الامویه

سایتی متفاوت و قوی جهت دفاع از اهل بیت در مقابل نواصب

منهاج البدعه الامویه

سلام علیکم

ان شا الله به حول قوه الهی و به مدد مولایمان سیدنا علی بن ابی طالب، صاعقه های سنگینی در این سایت بر رئوس وهابیت خواهیم زد

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی

مناقشاتی بر غسل عایشه در برابر برادرش

چهارشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۶، ۰۶:۰۲ ب.ظ


متن شبهه:
اول این که رافضی به دلیل جهل فراوان و نادانی خود ترجمه این روایت را نخوانده است که می گوید به برادرش(أخو عائشة) غسل یاد می داد و مثل این‌که یادش رفته خواهر و برادر محرم هستند! کسی که به ساده ترین مسائل شرعی جاهل است ادعای دفاع از ناموس شیعه را می کند.وهم‌چنین بین آن ها پرده ای و حجاب قرار داشت(و بینها حجاب) اما رافضی به دلیل جهلش و دشمنی او با رسول الله به این ها اشاره نمی کند!
پاسخ شیعه :
ای کاش شما اول همان روایت را هم می خواندید. «أبا سلمة یقول دخلت أنا وأخو عائشة .»
1.برفرض بگیریم برادر عایشه، محرم، ایا اباسلمه هم محرم است؟
2. این اخو عایشه همان برادر رضاعی اوست؛همان رضاع کبیری که عایشه به ان اعتقاد داشته ولیکن حرام است.
3. بر فرض هم برادرش باشد، ایا محرم بودن جوازی بر لخت شدن جلوی او دارد؟
4. شما می گویید محرم عایشه است،خوب اگر محرمش می‌باشد چرا بین خود و انها پرده گذاشته است؟
مطلب بعدی این است که بخاری تدلیس کرده وبیننا وبینها حجاب را به روایت اضافه کرده است. زیرا ان فرد سوال کننده خواسته غسل را از عایشه اموزش ببیند. فلذا وقتی خواسته اموزش ببیند و عایشه هم خواسته تصویری به او اموزش دهد، دیگر حجاب بین چرا؟ خوب عایشه بدون خواستن اب و مطالبه کردن حجاب هم اموزش می داده و لفظی و شفاهی مثل امام صادق اموزش می داده؛ فلذا وقتی اب طلب کرده خواسته تصویری اموزش دهد و اگر خواسته تصویری اموزش دهد چرا بین خودش و او حجاب گذاشته؟ وقتی حجاب گذاشته چطوری ان فرد دیده و یاد گرفته است؟پس مشخص است «وبیننا وبینها» حجاب از اضافات بخاری و تدلیس اوست ،نه خود روایت.

متن شبهه:

ثانیا علمای شما فتوا داده اند که انسان با برادر زاده و خواهر زاده خود هرچه پایین تر برود باز هم محرم است چه برسد به اینکه از پشت حائل و مانع غسل را یاد بدهد!
 جواب شیعه:
خوب نادان سوال می کنیم، اولا این‌که کجا فرموده دو محرم در نزد شیعه می توانند در کنار هم لخت باشند؟ و ثانیا هر چه پایین تر می رود را شما چه معنا می کنی؟ مثلا من از تو سوال می کنم پا و یا ساق خواهر زاده و برادر زاده تو با تو حرام است و دست او با تو حلال است؟ خوب نادان این چه اشکالی است که تو می کنی؟ اتفاقا محرمیت بعضا حرمت هم می اورد. اما منظور از محرم بودن در اینجا بدین معناست که دست دادن و یا بوسیدن گناه و حرام نیست و هم‌چنین دستی اگر به پا بخورد حرام نیست. گرچه منظور از پایین برود نسب است.
شما بهتر است بروید فکری به حال ازدواج با محارمتان کنید. 
آقای زمخشری هم اشعاری دارد و می‌گوید:

و إن شافعیا قلت قالوا بأننی    أبیح نکاح البنت و البنت محرم
اگر بگویم شافعی مذهب هستم، بلافاصله به من برچسب می‌زنند که من ازدواج با دختر را جائز می‌دانم، حال آنکه ازدواج با دختر حرام است.
الکشاف عن حقائق التنزیل وعیون الأقاویل للزمخشری، ج4، ص310.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۹/۲۹
  • ۸۴۷ نمایش
  • سید عباس سیدی

مناقشاتی-بر-غسل-عایشه-در-برابر-برادرش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی