حلال بودن مسکرات و شراب نزد اهلسنت
https://t.me/menhajol_beda/6418
پاسخ شیعه :
در مورد حلال بودن مسکرات و شراب نزد شما
که قبلا مفصلا انرا ثابت کردیم که امام اعظم شما قائل به حلال بودن مسکرات بوده
https://telegram.me/menhajol_beda/6038
در مورد زنا هم که در مذهب شما اصلا برو
زن اجازه کن و زنا کن حد نداره
آقای ابو حنیفه گفته است:
رجل استأجر امرأة لیزنی بها فزنى بها فلا
حد علیهما فی قول أبی حنیفة
اگر کسی زنی را برای زنا اجاره کند و با
او زنا کند، حدی بر او نیست.
المبسوط للسرخسی، ج 9، ص 58
در مورد بوسیدن هم یکی از تخصص علبمای شما
بوده
قَالَ مکّیّ: حَضَرتْ امرأهٌ عنده فقالت:
ألحَّ عَلیْهِ بعض أصحابنا فی إظهار العِلّه الّتی ترک بسببها اللّحْم والخُبز،
فقال: إذا أکلتهما طالبتنی نفسی بقُبله أمردٍ ملیح.
مکی گفته است که زنی به نزد ابو محمد جصاص
آمد و گفت : اصحاب ما اصرار دارند تا علت این که شما خوردن گوشت و نان را ترک کرده
ای بدانند.ابو محمد جصاص گفت : هر وقت گوشت و نان می خورم،نفسم از من بوسیدن مردان
بدون ریش و زیبارو را طلب می کند.
تاریخ الاسلام للذهبی،ج۲۸،ص۴۴۷ ط دار
الکتاب العربی
شیخ الإسلام سغدى حنفى در این باره مى
گوید :
حکم اللواطة بالرجال : واما اللواط
بالرجال فانه لیس فی التحریم کالجماع ولا یحرم شیئا وحده کحد الزنا فی قول النخعی
وابی یوسف ومحمد وابی عبد الله وفی قول أبی حنیفة لیس فیه حد وفیه التعزیر
حکم لواط با مردان ؛ اما لواط با مردان در
حرمت مانند حرمت جماع (زنا) نیست ؛ و سبب حرام شدن کسى بر کسى نمى شود ؛ و حد آن
در نظر نخعى و ابو یوسف و محمد و ابو عبد الله مانند حد زنا است ؛ اما به نظر ابو
حنیفه در این کار حد جارى نمى شود؛ ولى تعزیر مى شود .
السغدی البخاری الحنفی، أبو الحسین شیخ
الإسلام علی بن الحسین بن محمد (متوفای461هـ)، النتف فی الفتاوى (فتاوى السغدی)،
ج1، ص269، تحقیق : المحامی الدکتور صلاح الدین الناهی، ناشر : دار الفرقان / مؤسسة
الرسالة - عمان الأردن / بیروت، الطبعة : الثانیة، 1404 - 1984
- ۹۶/۱۰/۱۳
- ۸۴۸ نمایش