منهاج البدعه الامویه

سایتی متفاوت و قوی جهت دفاع از اهل بیت در مقابل نواصب

منهاج البدعه الامویه

سایتی متفاوت و قوی جهت دفاع از اهل بیت در مقابل نواصب

منهاج البدعه الامویه

سلام علیکم

ان شا الله به حول قوه الهی و به مدد مولایمان سیدنا علی بن ابی طالب، صاعقه های سنگینی در این سایت بر رئوس وهابیت خواهیم زد

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی

ابن تیمیه و اصحاب و بغض امام علی(ع )

چهارشنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۶، ۰۸:۳۰ ب.ظ



شبهه:
دفاع اهل سنت از سخن ابن تیمیه : بسیاری از صحابه و تابعین بغض علی بن ابی طالب را در دل داشتند!
علامه حلی رافضی آیه 96 سوره مریم را مختص و ویژه علی میداند و آن را برای اثبات امامت علی دلیل میداند ولی شیخ الاسلام ردیه ای کامل (که روافض آن را منقطع بصورت شبهه مطرح کرده) بر یاوه گویی این شخص می‌نویسد .


http://shamela.baharsound.ir/44445/7/135  

دلیل دوازدهم حلی بر حقانیت علی در امامت و بطلان آن:
برهان دوازدهم (حلی) گوید: قول خدای تعالی در سوره ی مریم آیه ی 96:«إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدّاً.»
یعنی: «محققا آنان که ایمان آورده و عمل‌های شایسته را انجام دادند بزودی خدا بر ایشان دوستی قرار میدهد».
ابونعیم به اسناد خود از ابن عباس روایت کرده که گفت این آیه در حق علی نازل شد «ود» محبت او در دلهای مؤمنین است. و از تفسیر ثعلبی از براء روایت شده که گفت رسول خدا فرمود: یا علی بگو خدایا برای من نزد خود عهدی قرار ده و براییم در دلهای مؤمنین مودت قرار بده، پس این آیه نازل شد و برای غیر علی چنین چیزی ثابت نشده پس علی امام است.
رد بر دلیل حلی و بطلان آن:
می گویم: اول) برای آن‌که سخنت مورد قبول باشد، باید دلیلی برای صحت نقل خود برپا کنی، و گر نه استدلال به چیزی که مقدمات آن ثابت نیست باطل و قول بلا برهان و قول بدون علم است که پیروی آن‌را نباید نمود و از محاجه به غیر علم است و نسبت ارائه شده مذکور هم به اتفاق اهل سنت و شیعه صحت روایت را ثابت نمی‌کند.
.دوم) اینکه نزد اهل معرفت آنچه را نقل کردی مجعول است.
سوم) فرموده: { إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ }. عبارتی عمومی درباره همه مؤمنان است، و لذا جایز نیست که به علی تخصیص داده شود .به خصوص که غیر از علی افراد دیگری را هم شامل می‌شود، دلیل هم آنکه: حسن و حسین و چند تن دیگر از مؤمنانی که شیعه بسیار بزرگشان می‌دارد، داخل در مصادیق آیه هستند. بدین ترتیب پی می‌بریم که در مورد عدم اختصاص آیه به شخص علی تنها اجماع و اتفاق نظر وجود دارد  اما این قول او(علامه حلی) که: (چنین چیزی برای سایر صحابه روی نداده است و از آنان روایت نشده است) چنان‌که گذشت جایز و درست نیست. اصحاب پیامبر بهترین نسل‌ها هستند. و مؤمنان و عمل صالح انجام دهندگان آنان بهترین نیکوکاران در میان همه نسل‌ها هستند.
چهارم) مسلما کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده اند خداوند رحمان محبتی برای آنان در دل ها قرار می دهد و روشن است که خداوند محبت صحابه را در دل هر مسلمانی قرار داده است به ویژه خلفا و به ویژه ابوبکر و عمر، چرا که تمام صحابه و تابعین این دو نفر را دوست داشتند و آن زمان بهترین قرن ها بود.
اما درباره علی این چنین نبود زیرا بسیاری از صحابه و تابعین بغض علی را در دل داشتند او را سب می کردند و با او می جنگیدند.
کسانی نیز  مانند روافض،نصیریان، غلات،اسماعیلیون با  ابوبکر و عمر دشمنی داشته و آن دو را نیز سب کرده اند و چیزی که معلوم و مشخص هست اکثر کسانی که ابوبکر و عمر را دوست داشتند تعدادشان بیشتر بوده است و فضیلتشان بیشتر بوده است. 
کسانی که آن دو(ابوبکر و عمر) را دشمن می دانستند خیلی از اسلام دور بودند، و تعداد آن ها نیز خیلی کم بوده است بر خلاف علی، کسانی که با علی بن ابیطالب دشمنی کردند و جنگیدند و بغض نسبت به او داشتند این ها بهتر از کسانی بودند که با ابوبکر و عمر دشمنی داشتند.
بلکه شیعه عثمان کسانی بودند که عثمان را دوست داشتند و نسبت به علی بغض داشتند و آنها مبتدع و ظالم بودند.و شیعه علی کسانی بودند که علی را دوست داشتند و نسبت به عثمان بغض داشتند و اکثر این ها از نظر علم و دین ناقص بودند. 
پاسخ:
خب حقیر که نفهمیدم که ایشان از مطرح کردن این مطلب ، مثلا چه را خواست ثابت کند!مثل اینکه ایشان هنوز متوجه استدلال شیعیان به این سخن شیخ الکفار ابن تیمیه (قبح الله وجهه) نشده است.
بله بحث سر این است که اهل ایمان حب و اهل جهنم بغض امیرمومنان علی دارند.اما این اعتراف خطیر ابن تیمیه (قبح الله وجهه و زاد الله عذابه) ، اینجاست که می‌گوید (و خودتان هم اذعان کردید)  : بسیاری از صحابه و تابعین بغض امیرمومنان علی را داشتند ! و به او فحش می‌دادند و با او قتال کردند.
دقیقا محل استدلال اینجاست که به اعتراف شیخ الکفار ابن تیمیه ، بسیاری از صحابه و همچنین تابعین دشمن امیرمومنان بودند.
و رسول خدا می‌فرماید: جز منافق ، مبغض علی نمی‌شود!
و هم‌چنین حضرت رسول در جای دیگر می‌فرماید:
هرکس علی را فحش دهد مرا فحش داده است،و هرکس مرا فحش دهد،الله را فحش داده است!
حال می‌شود بفرمایید به سوالات ما پاسخ بدید؟
1.این بسیاری از صحابه که به نص رسول الله منافق و زندیق و جهنمی هستند،چطور شما آنها را بهشتی و عادل می‌دانید؟ و از آنها شرع می‌گیرید؟
2.در ادامه خودشان در متن شیخ الکفار ذکر کردن که گفته است: دشمنان علی بهتر از دشمنان ابی بکر و عمر است!
می‌شود بفرمایید چطور منافق و زنادقه جهنمی بهتر از دشمنان ابی بکر و عمر هستند؟ آیا رسول الله جایی فرموده که دشمنان ابوبکر منافق هستند؟یا هرکس او را فحش بدهد مرا فحش داده؟

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۱۲/۰۲
  • ۷۹۲ نمایش
  • سید عباس سیدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی