منهاج البدعه الامویه

سایتی متفاوت و قوی جهت دفاع از اهل بیت در مقابل نواصب

منهاج البدعه الامویه

سایتی متفاوت و قوی جهت دفاع از اهل بیت در مقابل نواصب

منهاج البدعه الامویه

سلام علیکم

ان شا الله به حول قوه الهی و به مدد مولایمان سیدنا علی بن ابی طالب، صاعقه های سنگینی در این سایت بر رئوس وهابیت خواهیم زد

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی

وقتی ابن تیمیه حکم تکفیر خود را امضاء می کند

سه شنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۶، ۰۷:۱۷ ب.ظ


ابن تیمیه قائل بر تواتر حدیث غدیر نیست هیچ، بلکه قائل بر این هم نیست که این روایت در صحاح هم وارد شده است .
و ابن تیمیه حرانی (متوفای728هـ) نیز که در انکار فضائل اهل بیت (علیهم السلام) زبان‌زد عام و خاص است. در منهاج السنة می‌نویسد : 

وأما قوله من کنت مولاه فعلی مولاه فلیس هو فی الصحاح لکن هو مما رواه العلماء وتنازع الناس فی صحته فنقل عن البخاری وإبراهیم الحربی وطائفة من أهل العلم بالحدیث انهم طعنوا فیه وضعفوه ... . 
حدیث: من کنت مولاه... در کتب روائی صحیح شش گانه آورده نشده است ، بعضی از دانشمندان آن را روایت کرده‌اند ؛ ولی در صحت آن دچار اختلاف شده‌اند ، از بخاری و ابراهیم حربی وگروهی دیگر از اهل دانش نقل شده است که آنان این حدیث را تضعیف کرده‌اند . 
إبن تیمیة الحرانی ، أبو العباس أحمد بن عبد الحلیم ، منهاج السنة النبویة ، ج 7 ، ص 319 ، تحقیق : د. محمد رشاد سالم ، ناشر : مؤسسة قرطبة ، الطبعة الأولى ، 1406 . 
حال ببنیم که ایا حدیث غدیر تواتر دارد یا خیر؟ 
جمعه بن جریر الطبری فی مؤلف فیه أضعاف من ذکر وصححه واعتنى بجمع طرقه أبو العباس بن عقدة فأخرجه من حدیث سبعین صحابیا أو أکثر؛ روایت غدیر را ابن جریر طبری با طرق مختلف در کتاب ذکر کرده و ابن عقده طرق آن را تصحیح کرده و از بیش از هفتاد صحابی یا بیشتر نقل کرده است. (تهذیب التهذیب ، اسم المؤلف:  أحمد بن علی بن حجر أبو الفضل العسقلانی الشافعی، الوفاة: 852 ، دار النشر : دار الفکر - بیروت - 1404 - 1984 ، الطبعة : الأولى،  ج 7، ص297)
ابن کثیر دمشقی سلفی هم در مورد این کتاب طبری می گوید: 
وقد رأیت له کتابا جمع فیه أحادیث غدیر خم فی مجلدین ضخمین وکتابا جمع فیه طریق حدیث الطیر؛ کتابی را از ابن جریر طبری دیدم که احادیث غدیر را در2 جلد قطور و ضخیم آورده است و کتابی که در آن طرق حدیث طیر را آورده بود.(البدایة والنهایة، ج 11، ص 147) 
ابن حجر هیثمی می گوید: 
رواه عن النبی (صلى الله علیه وسلم) ثلاثون صحابیا وأن کثیرا من طرقه صحیح أو حسن؛ این حدیث را سی نفر از صحابه نقل کرده اند و بیشتر طرق آن صحیح و حسن اند. (الصواعق المحرقة على أهل الرفض والضلال والزندقة ، اسم المؤلف:  أبو العباس أحمد بن محمد بن علی ابن حجر الهیثمی الوفاة: 973هـ ، دار النشر : مؤسسة الرسالة - لبنان - 1417هـ - 1997م ، الطبعة : الأولى ، تحقیق : عبد الرحمن بن عبد الله الترکی - کامل محمد الخراط، ج 2،ص 355)
ذهبی می‌گوید: من طریق حدیث غدیر را که در کتاب ابن جریر طبری آمده را دیدم: 
فاندهشت له ولکثرة تلک الطرق. 
من وحشت زده و شگفت زده شدم از این همه طریق برای حدیث غدیر.(تذکرة الحفاظ، ج 2، ص 713)
در کتاب دیگرش می گوید: 
جمع طرق حدیث غدیر خم فی أربعة أجزاء رأیت شطره فبهرنی سعة روایاته وجزمت بوقوع ذلک؛ آقای ابن جریر طبری طرق حدیث غدیر خم را در 4 جلد جمع کرده است، بعضی از این‌ها را دیدم و مبهوت ماندم و عقل از سرم پرید و این همه روایات متعدد دیدم و قطع پیدا کردم که این حدیث غدیر اتفاق افتاده است.(سیر أعلام النبلاء، ج 14، ص 277)
متواتر عنه (صلى الله علیه وسلم) کما ظهر لمن تتبع أسانیده و طرقه. 
البانی بخاری دوران که سلف العقیده است می گوید ،روایت غدیر متواتر است .
البانی ، محمد ناصر (معاصر) ، السلسلة الصحیحة ، ج 4 ، ص 249 ، طبق برنامه المکتبة الشاملة . 
ابن کثیر دمشقی سلفی (متوفای774هـ) که ازشاگردان ذهبی به شمار می‌رود، به نقل از استادش می‌نویسد:قال : وصدر الحدیث متواتر أتیقن أن رسول الله (صلى الله علیه وسلم) قاله ، وأما : «اللهم وال من والاه» فزیادة قویة الاسناد. 
ذهبی گفت : این حدیث به صورت متواتر نقل شده است و من یقین کردم که از رسول خدا ‌(صلی الله علیه وآله) صادر شده است، اما جمله: «اللهم وال من والاه» نیز سندش قوی است. 
السیرة النبویة ، ج 4 ، ص 426 و البدایة والنهایة ، ج 5 ، ص 214 ، ناشر : مکتبة المعارف – بیروت . 
حال وقتی که تواتر حدیث غدیر برایمان اثبات شده است با هم‌دیگر می خواهیم ببینیم عقیده ابن تیمیه نسب به احادیث متواتر چیست؟ 
وَأَمَّا مَنْ أَنْکَرَ مَا ثَبَتَ بِالتَّوَاتُرِ وَالْإِجْمَاعِ فَهُوَ کَافِرٌ .
اگر کسی روایاتی که به ثبوت و به تواتر رسیده است را منکر شود ،کافر شده است. 
مجموع فتاوى ابن تیمیة « العقیدة » کتاب «توحید الألوهیة » مسألة من یمنع الاستغاثة بالنبی- ج 1، ص 20 .
حال به پیروان ابن تیمیه و خود ابن تیمیه کفرش را تبریک عرض می کنیم!پیروان ابن تیمیه از کفر او دفاع کنند!

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۱۲/۰۸
  • ۷۶۳ نمایش
  • سید عباس سیدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی