توهین به دختر رسول خدا
شبهه:
بازم کسانی که ادعای محبت اهل بیت را دارند در کتابهای خود روایاتی را نقل میکنند که دل هر انسان آزاده ای را آزرده میکند .
این بار مدعیان محبت حجاب دختر رسول خدا را هدف قرار داده اند که توهین صریح به صاحت دختر رسول خداست .
روایت مذکور که به دختر پیامبر(صلی الله علیه و سلم) توهین میکند در کتاب (منازل الاخره و المطالب الفاخره) از شیخ عباس قمی است که به تحقیق موسسه نشر الاسلامی جامعه المدرسین قم چاپ و انتشار می یابد .
توجه!
در مقدمه این کتاب که به تحقیق جامعه مدرسین قم انتشار یافته است این موسسه به صحت همه روایات و مطالب این کتاب اعتراف کرده اند.
وبما ان موسستنا تاسیسها تهدف الی نشر الکتب الدینیه النافعه . قامت بطبع هذا الاثر الخالد بعد ملاحظته و تصحیحه و تکمیل نواقض.
(هدف تاسیس موسسه نشر کتاب های باارزش دینی بوده و اقدام کرده به ترویج این اثر خالد و ماندگار بعد از تصحیح و تکمیل نواقض این کتاب).
یعنی این کتاب بهطور کامل تصحیح شده و مورد تایید جامعه مدرسین قم است .
اما روایت کتاب:
قال سلمان الفارسی : فهرولت الی منزل فاطمه (علیها السلام) بنت محمد (صلی الله علیه و آله). فاذا هی جالسه و علیها قطعه عباء اذا خمرت راسها انجلی ساقها و اذا غظت ساقها انکشف راسها .
روایت از این قرار است که حضرت علی سلمان فارسی را به خانه فاطمه دختر پیامبر میفرستد و حضرت سلمان با عجله به راه می افتد .وقتی به خانه حضرت فاطمه میرسد میگوید: رفتم پیش سیده فاطمه وقتی به انجا رسیدم یک تکه پارچه مثل عبا بروی خودش کشیده بود. پارچه بهطوری بود که اگر پارچه را میکشیدی روی پایش سرش لخت میشد و اگر پارچه را میکشیدی روی سرش پاهایش لخت میشد!
نکته : در این روایت یک نامحرم بیان میکند که موی سر و پاهای حضرت فاطمه را دیده .
آیا دختر رسول خدا حجابش کامل و طبق آیات قرآن نبوده؟
آیا دختر رسول خدا در این حالت اجازه ورود به کسی را میدهد؟
این هم نمونه ای از احترام علمای قم به دختر پیامبر که او متهم به نداشتن حجاب در حضور نامحرم کردند.
حالا دوستان عزیز بیاید با هم سند این روایت را بررسی کنیم:
سند روایت :
9 - مهج الدعوات : عن الشیخ علی بن محمد بن علی بن عبد الصمد ، عن جده ، عن الفقیه أبی الحسن ، عن أبی البرکات علی بن الحسین الجوزی ، عن الصدوق ، عن الحسن ابن محمد بن سعید ، عن فرات بن إبراهیم ، عن جعفر بن محمد بن بشرویه ، عن محمد بن إدریس بن سعید الأنصاری ، عن داود بن رشید والولید بن شجاع بن مروان ، عن عاصم ، عن عبد الله بن سلمان الفارسی.
بررسی سندی:
رد :حدیث ابتدا ضعیف است از نظر سندی و دلالی.
1- جعفر بن محمد بن بشرویه ذکر سندی برایشون بیاورید !!!
2735 - جعفر بن محمد بن بشرویه القطان : لم یذکروه.
مستدرکات علم رجال الحدیث، ج2،ص191.
ذکری نیست برایش !!!
2- محمد بن إدریس بن سعید الأنصاری می شود ذکری برایش بیاورید خوشحال شویم !!!
3-داوود بن رشید یکی روات اهل سنت است.
5434 - داود بن رشید : لم یذکروه.
مستدرک علم الرجال ،ج3،ص354 .
ای راوی از روات اهل سنت است. لذا تکلیف روایت مشخص می شود که راوی سنی است. فلذا انها برای تخریب و ترور شخصیت اهل بیت این روایت را جعل کرده اند. لذا مشخص می شود ان کسی که توهین کرده اهل سنت هستند نه شیعه.حالا باید اینها به ما بگویند؛ شما که خود را دوستدار اهل بیت می دانید چرا چنین روایاتی را نقل می کنید؟
5-ولید بن شجاع این در میان روات اهل سنت چه می کند!؟
ابن حجر می گوید :
226 - "م د ت - الولید" بن شجاع بن الولید بن قیس السکونی الکندی أبو همام بن أبی بدر الکوفی نزیل بغداد روى عن بن عیینة وابن أبی زائدة وقال العجلی رأیته یأخذ الحدیث أخذا ردیا وقال صالح جزرةتکلموا فیه سئل عنه بن معین فقال: لیس له بخت مثل أبیه.
تهذیب التهذیب ،ج11،ص235.
توثیقی ذکر کنید حقیر که نیافتم.
15715 - الولید بن شجاع السکونی أبو همام : لم یذکروه.
مستدرک علم الرجال، ج8،ص107.
این روایتی که در آن اینقدر مجهولات وجود دارد، خدایی چه طور رویتان شد ذکر کنید؟!!
- ۹۷/۰۲/۱۴
- ۷۴۳ نمایش