منهاج البدعه الامویه

سایتی متفاوت و قوی جهت دفاع از اهل بیت در مقابل نواصب

منهاج البدعه الامویه

سایتی متفاوت و قوی جهت دفاع از اهل بیت در مقابل نواصب

منهاج البدعه الامویه

سلام علیکم

ان شا الله به حول قوه الهی و به مدد مولایمان سیدنا علی بن ابی طالب، صاعقه های سنگینی در این سایت بر رئوس وهابیت خواهیم زد

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی

شریف مرتضی از علمای شیعه، حدیث غدیر خم را نص غیر مستقیم و اشاره ای پوشیده برای خلافت می داند. آنجا که در کتاب (الشافی) می‌گوید: ما به ضرورت پذیرش تعیین خلافت از طریق نص، نه برای خودمان و نه برای مخالفین ما قائل نیستیم. هیچ یک از هم مسلکان ما نیز به چنین ضرورتی تصریح نکرده است (المرتضی: الشافی، ج2 ص 128)
ابو المجد الحلبی عالم شیعی می گوید: (ومنها: الخفیة المحتملة للتأویل أولها: نص یوم الغدیر، قوله صلى الله علیه وآله (من کنت مولاه فعلى مولاه) (إشارة السبق ص52).(بعضی از اخبار خفی و قابل تأویلند مانند حدیث روز غدیر) مهندس مهدی بازرگان، اولین رییس دولت حکومت شیعی و نظام ولایت فقیه: اینکه می گویند پیامبر اکرم در غدیر خم حضرت علی را به جانشینی خود معین کردند این درست نیست چون که اگر چنین حکمی از طرف خدا به پیامبر ابلاغ شده میشد مسلمانها به آن زودی آن را فراموش نمی کردند و بلافاصله بعد از رحلت پیامبر به سراغ شورای خلافت و . . . نمی رفتند! (کتاب بعثت و ایدئولوژِی از بازرگان و کتاب حامیان وابستگی)
در مورد نظر سید مرتضی من قبلا همین جا این مسئله رو مطرح کردیم و جواب هم دادیم ولیکن شما جماعت مزدور  داعشی و جیره خوار اسرائیل باز شبهه را تکرار کردید اما ما هم مجدد جواب می دهیم
نظر سید در مورد غدیر این هست که ماجرای غدیر بر نص خفی هست 
وأما النص الخفی : فهو الذی لیس فی صریحة لفظه النص بالإمامة ، وإنما ذلک فی فحواه ومعناه، کخبر الغدیر ، وخبر تبوک » .ونص خفی که نصی است که تصریح به امامت از صریح متن فهمیده نمی شود؛ بلکه این امر از معنا و مفهوم لفظ فهمیده می شود، همانند خبر غدیر و خبر تبوک.
رسائل شریف مرتضی، ج1، ص339.

همان طور که مشاهده کردید سید قائل به امامت مولا علی ع در ماجرای غدیر هست اما می گوید این نص یک نص جلی نیست بلکه خفی هست اما خفی بودن را دلیلی  به عدم شناخت معرفت امامت مولا در غدیر نمی داند
و جالب اینجاست که سید اصلا فرقی بین نص جلی و خفی هم قائل نیست بلکه ایشان هر دو را قابل جمع و یکسان می داند/
أن لا نفرق بین النص الجلی والنص الواقع فی یوم الغدیر
تصریح می کند که فرقی بین نص جلی و نص خفی غدیر خم نیست بلکه هر دو شاید بر ظاهر تفاوت کند اما در معنا و مفهوم و مضمون یکی هست و قابل جمع
نام کتاب : الشافی فی الإمامة نویسنده : الشریف المرتضى    جلد : 2  صفحه : 128 

پس ثابت شد سید قائل به استنباط ولایت مولا از غدیر خم هست
اما دقیقا همین تعبیر را حلبی هم داشته و از انجا که شما جماعت عمریه کارتان قیچی و تحریف است باز هم دست به قیچی زده و ادامه کلام عالم شیعه را تحریف کرده اید با هم ببینیم اصل کلام ایشان را
ومنها : الخفیة المحتملة للتأویل :::
أولها : نص یوم الغدیر : قوله صلى‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم : « من کنت مولاه فعلی مولاه » ولا ریب عند محصل أنه قدم مقدمة تفید نفاذ الأمر وإیجاب الطاعة 
ایشون هم می گه ماجرای غدیر نصی هست خفی که محمول بر تاویل است و در ادامه متذکر شده هیچ تردیدی نیست که ماجرای غدیر دارد نصب ولایت مولا علی ع و وجوب اطاعت از او را به ما مشخص می کند
  نام کتاب : اشارة السبق نویسنده : أبو الحسن علی بن الحسن الحلبی    جلد : 1  صفحه : 52 

در مورد بازرگان هم باید بگویم که ایشون سر پیازه؟ ته پیازه؟ چه کار مذهب هست؟ مرجع هست؟ فقیه هست؟ بازرگان کسی بود که در اعتقاد و عقیده ما با او مشکل داریم و خود امام خمینی رضوان الله علیه هم با او ارتباط فکری و عقیدتی سالمی نداشته و او را قبول نداشته براستی ما را می خواهید ملزم به افکار یه رجل سیاسی ان هم در عقیده و دین کنید؟
خدا به شما ها عقل بده
به جای این مسخره بازی ها به فرموده های علمای خودتان ایمان بیاورید
آقای سبط ابن جوزی - متوفای 654 که ذهبی درباره او می‌گوید:
کان اماما فقیها واعظا علامة فی التاریخ.
تاریخ الاسلام للذهبی، وفیات 660، ص183

وقتی به مسئله غدیر خم می‌رسد، می‌گوید:
هذا نص صریح فی إمامته و قبول طاعته.
حدیث غدیر، نص صریحی است بر امامت علی و قبولی طاعت او بر همگان.
تذکرة الخواص لسبط ابن الجوزی، ص39

دقت کنید اگر عالم ما نص خفی از غدیر برداشت کرده ، بلکه عالم شما نص صریح و جلی برداشت کرده حال چرا شما خلاف عالم خود سخن می گوید؟
والسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى

  • موافقین ۰ مخالفین ۱
  • ۹۷/۰۴/۲۸
  • ۵۰۵ نمایش
  • سید عباس سیدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی